A Story of Three Men


-Español-

Intentaré decir estas historias sin valoración y emoción. Tuve tres interacciones con hombres españoles que yo no conozco. A ver.

En el segundo parque (Lo mas extraño de los tres): Fui a este parque la semana pasada porque no quería quedarme en casa ese tarde. No lo había visitado pero mis amigos me dijeron que era un parque bonita para dar un paseo. Entonces, estaba caminando tranquilamente, mirando la gente y pensando en cosas que ahora las no recuerdo. Era un parque grande (y siempre pienso en el hecho que es fácil verme en la multitud - soy  una mujer sola y soy una niña negra) y decidí sentarme en un banco en el que tenía intimidad pero de el que podría ver otras personas. A ver, sabes cuando hay un parque normalmente hay un montón de bancos no? Y estaba sentando en el centro del banco - para mi, era obvio que ese banco era mío. Y sabes cuando tienes el móvil y estas mirando algo allí? Y - simple - sabes cuando no quieres que algo o alguien te moleste? Pues, nada de estos era obvio para el hombre que me acercó y me preguntó si él podría sentarse a mi lado. (Era mas mayor que yo. Supongo que tenía 40 o mas años). Como soy educada (o tonta, todavía no lo sé), le respondí. Dijo "Si" pero continué mirar el móvil. El hombre empezó a silbar (o pitar? No sé la diferencia). Me sentí unos minutos más y después, salí. Como soy educada (o tonta, todavía no lo sé), le dije "Hasta luego" y me respondió "Hasta ahora".

En el primer parque (Lo mas genial de los tres): Fui a este parque por la mañana del mismo día. Había comprado dos empanadas de queso de cabra y tuve ganas de comerlos en el aire libro. Este parque era más pequeño y sentía como había más gente - en parejas, con sus perros, con sus niños. Después de comer, decidí dibujar un poquito porque tenía mis cosas en la mochila. En un rato, vi un hombre (casi el mismo edad que yo) con su perro. Estaba mirando el perro porque me gusta los perros. A ver, sabes cuando hay un acuerdo silencioso entre tu y otra persona? Tuvimos uno y el hombre con su perro siguieron caminando. Y sabes cuando hay personas que - no sé como describirlo - parecen que tienen amas buenas o, a menos, decentes?  Un poco mas tarde, ellos regresaran. El hombre me preguntó sobre mi dibujo. Como soy educada (o tonta, todavía no le sé) le respondí. Era un estudiante de bellas artes y empezamos a hablar. Una conversación agradable, tuve la oportunidad de jugar con un perro, y al final, se fueron.

En el cafe (Lo mas gracioso de los tres): Una amiga mía de Jamaica me visitó en Granada hace unas semanas. Como ella no había probado piononos (un postre típico de Granada), fuimos a este cafe. Nos sentamos para hablar, beber infusiones y comer piononos. Había un hombre sentando al bar  (era la edad de un abuelo). A ver - sabes cuando hay un hombre de la tercera edad y él puede ser un abuelo o puedo ser extraño? Tuvimos el sentido de que era mas extraño. De repente, nos dijo "Perdoname" y nos preguntó de donde somos.  Como soy educada (o tonta, todavía no lo sé), le respondí. Dijo que somos de Florida - todos los ciudades de Florida. Y sabes cuando no quieres hablar con una persona y no quieres que la persona hable contigo? Dimos este sentido pero el no lo recibió. Al final, dejo de hablar con nosotros por un rato, y decidimos tomar un pionono más. El primer camarero hice un movimiento que no entendí entonces fui al otro camarero porque pensé que el primero estaba ocupada. Pero no era el caso. Lo que pasó es que el primero intentó decirme que el hombre nos ha invitado al cafe. En España, cuando invitas alguien a algo significa que pagas para la cosa. El hombre pagó para nuestros piononos! Le dije que no fuera necesario pero el insistió. Me dio dos besitos y me aseguró que los Estados Unidos es lo mejor país en el mundo. Tuvimos un hombre de azúcar.

Entonces, estos son mis tres historias. Que piensas? 

-English-

I will try to tell these stories without emotion. I had three interactions with three Spanish men who I don't know. Here we go.Those are my three stories. 

In the second park (The strangest of the three): I went to this park last week because I didn't want to stay in the house. I hadn't visited it before but my friends said it was a nice place to take a walk. I was walking nice and easy, looking at the people and thinking about things that I don't remember no. It was a big park (and I always think of the fact that it's easy to pick me out in a crowd in Granada - I'm a woman by herself and I'm a black woman) and I decided to sit in a bench that had privacy but from which I could see other people. Now look, you know when there's a park, there's usually a decent amount of benches right? And I was sitting in the center of the bench - for me, it was obvious that the bench was my bench. And you know when you have your phone and are looking at something on it? And basically - you know when you just don't want anyone or anything to bother you? Well, not one of those was obvious for the man who approached me and asked if he could sit down. (He was older then me. About 40 years old or something.) Since I have manners (or am a fool, I still don't know up to now), I responded. I said he could sit and continued to watch my phone. The man started to whistle. I sat a few more minutes and left. Because I have manners (or am a fool, I still don't know up to now) I said Goodbye and he responded . Hmm. How do I explain this? Both "Hasta luego" and "Hasta ahora" mean see you later but "Hasta ahora" has the sense that you'll see each other sooner rather than later since "ahora" means "now". And that made me feel quite uncomfortable.

In the first park (the nicest of the three): I went to this park earlier that same day. I had bought two goat cheese empanadas and I wanted to eat them outside. This park was smaller and felt like there were more people - couples, with dogs, with children. After eating, I decided to draw a bit because I had my things in my bag. After a while, I saw a guy (about the same age as me) with his dog. I was watching the dog because I like dogs. Now look, you know when you have somewhat of a silent agreement between you and another person? We had one (I was outright staring at the yute's dog) so there was a min headnod and he and his dog continued on their walk. And you know when there are people who just seem like they have good - or at least decent - souls/personalities? A bit later, they returned. The guy asked me about my drawing. Because I have manners (or am a fool, all now I don't know), I responded. He was a Fine Arts student and we started to talk. A nice conversation, I got to play with the dog for a bit, and after a while, they left.

In the cafe (the funniest of the three): A friend from home visited me in Granada a few weeks ago. Since she hadn't tried piononos (a pastry typical to Granada), we went to this cafe. We sat there to eat and drink tea and eat piononos. Now, there was a man seated at the bar (he was a grandfather's age). Now look - you know how old men can either give off a grandfather vibe or a creepy vibe? We got the creepy vibe from this guy. He said, "Excuse me" and asked us where we were from. Because I have manners (or am a claffy, all now I don't really know), I said we're from Florida - all the cities in Florida. And you know when you don't want to talk with someone and you don't want that person to talk to you? We gave off this vibe but he just was not picking up what we were putting down. In the end, he stopped talking to us and we decided to order one more pionono each. The first waiter made a movement that I didn't fully understand. I thought it was his way of signaling that he was busy so I went to the other waiter.  That wasn't the case. What happened was that the first waiter tried to tell me that the man had "invited" us to the cafe. In Spain, this means that you cover the other person's bill. This man paid for our tea and piononos! I told him that it was unnecessary but he insisted. He gave me two besitos (I still cringe a bit at that) and assured me that the United States is the best country in the world and left afterwards. We were openly confused, amused and in shock about what had happened and the waiters laughed at/with us. All we wanted was some refined flour and sugar and we went and found ourselves a Spanish sugar daddy.

Those are my three stories. Any thoughts?

I hope you're doing well wherever you are. Espero que todo este bien contigo. Song/Canción: "Everyone" by the Backstreet Boys. (My music was on shuffle and I'm not upset about it.)



Thanks for reading//Gracias por leer,
Keren


5 Comments

  1. ah i love these little snapshots :) and "all we wanted was some refined flour and sugar and we went and found ourselves a Spanish sugar daddy" is one of your finest writing moments, my dear friend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. =D Haha Thank you! I knew something good was coming out of it.

      Delete
  2. I'm grateful for the English today haha. I was too tired to translate the Spanish. And ah boy.. that first story is pretty awkward indeed. He probably said it deliberately just to unnerve you. I'm realizing some men really get their kicks from that sadly. Loved the 3 stories, especially that last one. The Spanish chronicles continue :) ��

    ReplyDelete

Keep them coming but keep them clean!

Keren Creates. Powered by Blogger.